NZIP workshop se konal 21. dubna 2022 v Impact Hubu v Brně. Celou akcí provázel koordinátor NZIP Martin Komenda.
V úvodní části s názvem 637 dní s NZIP nabídl Martin Komenda účastníkům workshopu pohled do historie projektu NZIP. Hovořil o tom, jaké byly jeho začátky, co získání projektu obnášelo a v jaké fázi se nyní projekt nachází. Taktéž byla představena připravovaná komunikační a marketingová strategie ve spolupráci s externí agenturou. Ukázku doplnily jednotlivé klíčové vizuály kampaně, díky kterým má značka NZIP jednotně komunikovat směrem k veřejnosti. Dále promluvil projektový manažer NZIP Vojtěch Bulhart, který představil statistiky týkající se návštěvnosti – počet uživatelů a jejich interakce s portálem. Dále představil, jak způsobem je NZIP indexován vyhledávači s ukázkou výsledků nejlepších vyhledávacích dotazů.
Hosty workshopu byli odborní garanti virtuálních výukových klinických scénářů Petr Štourač a Daniel Schwarz. Společně zavzpomínali na začátky virtuálních pacientů v Česku a jejich využití v praxi, ať už na půdě akademické či v soukromé sféře. Jedná se o převedení reálných situací do interaktivního obsahu ve formě tzv. virtuálního pacienta, kde se uživatel pomocí průchodu konkrétní situací, ve které činí vlastní rozhodnutí, vzdělává. Na závěr jejich příspěvku byl představen také chystaný nový modul s názvem NZIP Hry. Tato nová interaktivní část portálu vychází právě z virtuálních pacientů, ovšem s obsahem zaměřeným na běžnou populaci. Účastníci workshopu si společně vyzkoušeli průchod pilotní NZIP hrou na téma Resuscitace při bezvědomí.
Druhá část programu byla pracovní. Účastnici se rozdělili do tří skupin, kde se společně věnovali tématům:
Marketing a grafika
Projektový manažer NZIP Vojtěch Bulhart, jako mentor první skupiny, se společně s grafiky a UX designérem zamýšleli, jak dále posunout vizuální podobu portálu. Hlavním cílem bylo sjednocení ikon a piktogramů na celém portálu. Byl představen stávající stav a také jeden z prvních návrhů, na základě, kterého dále pokračovala diskuse nad různými přístupy. Výstupem bylo zadání tvorby nových návrhů pro jednotlivé členy grafického týmu. Dalším tématem byly klíčové vizuály navržené externí agenturou a jejich následné rozpracování. Z diskuse vyplynula i úvaha o zjednodušení a návrhu změny podoby domovské stránky.
Vývoj a otevřená data
Druhá skupina pod vedením koordinátora projektu NZIP Martina Komendy se věnovala tématům ohledně vývoje portálu a publikace otevřených dat. Hlavním tématem bylo propojení datových sad a NZIP s využitím softwaru třetích stran pro vizualizaci dat. Jako vhodný nástroj byl označen např. Infogram. Cílem využití těchto nástrojů je tvorba interaktivních infografik nad zdravotnickými daty, které budou jednoduché a srozumitelné. Diskutovalo se také nad vytvořením samostatné kategorie v rámci portálu, kde by tato data mohla být průběžně zveřejňována, redakčním procesem pro publikaci otevřených dat a také nad analýzou používání vykreslených vizualizací.
NZIP Hry
Poslední skupina se pod vedením projektové manažerky Martiny Bednárové a redaktorky NZIP Lenky Šnajdrové věnovala již zmiňovaným NZIP hrám. Účastníci byli seznámeni se základními metodikami tvorby virtuálních scénářů neboli NZIP her a následně si vyzkoušeli jejich samotnou přípravu a tvorbu. Během vyhrazeného času byly vytvořeny dva jednoduché scénáře, a to na téma Překotný porod a Jak rozpoznat cévní mozkovou příhodu.
Na konci celého workshopu proběhlo shrnutí výstupů zástupci jednotlivých pracovních skupin a závěrečná diskuse.